Tak likérka METELKA už je na trhu třicet let?! To už něco znamená! I když na druhou stranu – třicet let, to je nic, uteklo to jako voda. Každopádně jsem si naprosto jistý, že METELKA má budoucnost, rozhodně delší než dalších třicet let.
Naše značka stále roste, doma i ve světě, a to přesto, že ani nám se za ty roky nevyhýbaly důsledky různých pohrom. Nezlomila nás hospodářská krize v roce 2008, metanolová aféra v roce 2012 a zdá se, že se to nepodaří ani válce. Ale kdo ví, co bude? Proto jsem rád, že můžeme počítat s naším důležitým obchodním partnerem – společností Rudolf Jelínek.
Jenže těch třicet let nebylo jen o značce METELKA. Vytvořil jsem přes tisícovku receptur pro mnohé jiné destilérky a likérky, nejen pro tu vlastní. Doposud šly všechny od prvotní jednoduchosti k vycizelované složitosti. Teď mířím opačným směrem, zjednodušuji. Ale je to jiná jednoduchost, taková… s vtipem. Prostě, mám pěknou práci, celý život dělám pořád něco nového. Nové dílo, nová receptura, nový design výrobku…
Mimochodem, design… Měl jsem štěstí, že jsem poznal Honzu Herynka. To je designér, který mi naslouchá a já naslouchám jemu. Zhmotňuje moje myšlenky. Udělal to tak i s logotypem. Začínali jsme v roce 1992 s logem, které jsem si vymyslel sám. Byl to nápis Metelka do oblouku podobně jako Baileys nebo jako UEFA. Nebyla to sice žádná napodobenina – kromě nápisu tam byla vlaječka a pruský voják v dobové uniformě – ale chtělo to něco jiného, osobitého a dohodli jsme se, že zdůrazníme vazbu na Moravu.
Když Honza logo změnil, musel jsem návrh prezentovat akcionářům. Připravil jsem si obsáhlou a dlouhou prezentaci. A čekal jsem aplaus. Ale nikdo netleskal. Jak to u zásadních změn bývá, narazil jsem na nepochopení. Já jsem si stejně trval na svém. A dnes? Logo METELKA si nespletete, je nezaměnitelné. A obliba našich likérů každoročně roste.
Co to je: třicet let?
Budeme tady s vámi dál
Milan Metelka