Travel FREE: Likéry Metelka na hranicích? Dobré rozhodnutí

Travel FREE

Když byl v roce 2004 zrušen bezcelní prodej, předpovídalo se, že populárním obchodním zónám v blízkosti hranic odzvonilo. To se však nestalo. Vznikla společnost Travel FREE, které se díky přizpůsobení obchodního konceptu podařilo kritickou situaci nejen přestát, nýbrž naopak expandovat. Nejpádnějším důkazem je fakt, že zatímco v roce 2004 společnost spravovala osm prodejen, dnes mají zákazníci k dispozici 32 Travel FREE shopů po celé německé a rakouské hranici. Ve všech těchto obchodech můžete v bohaté nabídce vybírat i z produktů likérky Metelka.

Za úspěchem Travel FREE stojí podle marketingové manažerky Lenky Novotné především odvážné rozhodnutí majitelů nechat prodejny otevřené i přes zrušení bezcelního prodeje. „Tehdy vlastně vznikla naše značka. Vzešla z obecně známého označení Duty Free a nesla v sobě význam otevřených hranic a volného pohybu osob. Tomu odpovídala i naše první marketingová komunikace, která učila zákazníky ´Z duty free je Travel FREE´,“ popisuje Lenka Novotná.

Dodavatelé? Klademe důraz na kvalitu

Společnost investovala nemalé prostředky do marketingu, a to přesto, že prodejny Duty Free byly natolik zavedenou značkou, že masivní podporu v podstatě nepotřebovaly. „Zákazníky jsme oslovovali pravidelným mailingem a ve spolupráci s dodavateli jsme začali nabízet časově omezené nabídky. A ukázalo se, že i když výhoda bezcelního prostoru zmizela, stále jsme na trhu konkurenceschopní a pro zákazníky je naše zboží, a hlavně naše ceny, velmi atraktivní,“ vzpomíná na základy budoucího úspěchu marketingová manažerka.

V časově omezených nabídkách pokračuje Travel FREE úspěšně do dneška. „Ceny v našich čtrnáctidenních akcích jsou nyní bezkonkurenční. Zároveň prodáváme produkty nebo balení výhradně určené pro Travel Retail trh, takové na domácím trhu nekoupíte,“ konstatuje.

Travel FREE věnuje velkou pozornost výběru dodavatelů. „Vybíráme si ty nejzajímavější produkty, klademe důraz na jejich kvalitu i na vstřícnost firem při jednání. Můžeme jim nabídnout dostatečný odbyt zboží, ale taky velmi dobrou úroveň jeho prezentace podpořenou naším vyškoleným personálem. Díky tomu máme od svých dodavatelů velmi atraktivní podmínky,“ vysvětluje cenově atraktivní nabídku v obchodech Travel FREE a přiznává, že společnosti pomáhá také fakt, že převážnou část položek jí dodává její poloviční vlastník, německá společnost Gebr. Heinemann provozující duty free prodejny na řadě mezinárodních letišť po celém světě.

Nejúspěšnější tabákové výrobky, následují lihoviny

V Travel FREE shopech v podstatě nechybí žádné zboží, které běžně nakoupíte na letištích. Zákazníci mohou vybírat ze sortimentu kávy a čaje, alkoholických nápojů, cukrovinek, nealkoholických nápojů, tabáku, parfémů a kosmetiky i módy a doplňků.

Nejprodávanější přece jen zůstávají tabákové výrobky.„Jejich úspěch vychází z nižšího zdanění tabáku v Čechách oproti Německu nebo Rakousku. Podíl tabákových výrobků na obratu ale ve všech prodejnách klesá. Ukazuje se tak, že zdaleka nejsme jen obrovskou trafikou, ale máme spoustu dalšího zajímavého zboží, kvůli kterému k nám zákazníci váží cestu,“ míní Novotná.

Hned za tabákem jsou v prodejnosti lihoviny. „Nabízíme je v litrových lahvích. Cena litrového balení u nás je často velmi srovnatelná s cenou ´sedmičkové´ lahve na domácím trhu,“ poukazuje na důvod vysokých prodejů alkoholických nápojů.

Z Travel FREE vyrostla stabilní a prosperující mezinárodní firma, jejíž vlastníci si však uvědomují, že s rostoucím úspěchem se pojí také větší společenská zodpovědnost.„Jako přátelský soused v příhraničí podporujeme regionální projekty a instituce. Jsme rádi, když můžeme podpořit nějaký lokální fotbalový tým, školku nebo třeba nějakou sportovní a kulturní událost,“ vyjmenovává Novotná. Dlouhodobě je pak Travel FREE jedním z hlavních partnerů Pálavského vinobraní v Mikulově. „To je krásná akce, kterou každý rok navštíví desítky tisíc návštěvníků a ani letos tomu nebylo jinak,“ dodává.

Milky patří do top 10 mezi likéry

K tradičním dodavatelům Travel FREE patří také likérka Metelka, jejíž výrobky jsou na pultech prodejen od vzniku společnosti, tedy již čtrnáct let. „Tradice a úspěch této značky nás ke spolupráci přímo vybízela a čísla ukazují, že jsme udělali velmi dobré rozhodnutí. Vždyť například Tuzemáku Metelka se prodalo za loňský rok více než patnáct tisíc lahví,“ pochvaluje si manažerka.

Ani další Metelkovy produkty si ale nevedou špatně. Například řada Milky patří mezi top 10 značek likérů prodávaných v Travel FREE. Společnost má nyní v nabídce zhruba 25 nápojů likérky Metelka a alespoň část z tohoto portfolia je na všech prodejnách.

Některé Metelkovy likéry Novotná sama zkusila. A její největší sympatie má Moravský Vaječný Tradiční. „Líbí se mi jeho etiketa s moravským motivem. Vždy ve mně vyvolá vzpomínky na Pálavské vinobraní. Metelkův likér je také chuťově skvělý. Mám ho spojený s Vánoci a vždycky, když ho otevřu, dýchne na mě ta pravá vánoční atmosféra,“ usmívá se marketingová manažerka společnosti Travel FREE.

Více informací na www.travel-free.cz