Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. To je stará, nesčetněkrát ověřená pravda. Věřili byste ale přísloví „Když jeden dělá totéž, není to pokaždé totéž“? Máme pro vás důkaz o jeho pravdivosti. Speciálně pro společnost Bartida vyvinul Milan Metelka exkluzivní řadu nápojů Bartida Original, která se v některých položkách blíží nabídce samotné likérky Metelka. Pokud byste si ale mysleli, že vás v lahvích Bartidy čeká stejný obsah jako v Metelkových, hluboce byste se mýlili. Všechny receptury prémiových českých likérů sice nesou Metelkův rukopis, ale jsou, jak předurčuje název produktové řady, po všech stránkách „originální“.
Ke spolupráci vyzvali Milana Metelku zakladatelé Bartidy Petr Dzurec a Miroslav Zoul před více než dvanácti lety. „Hledali jsme tehdy výrobce kvalitního českého absintu a dostali jsme doporučení na pana Metelku. Po ochutnání jeho produkce byla naše volba jasná,“ vzpomíná Petr Dzurec. Právě absint byl vůbec prvním nápojem řady Bartida Original. Dnes už čítá třináct druhů likérů a pálenek a z plnících linek jich ročně do obchodů míří zhruba sto tisíc lahví.
Portfolio se ale nerozšiřovalo najednou. „Byl to postupný proces, v němž jsme reagovali na požadavky zákazníka,“ doplňuje Milan Metelka. Po absintu přišla na řadu zelená a ta má podle Petra Dzurce dodnes mimořádný úspěch. „Podařilo se nám oslovit ty, kteří zelenou pili před lety, a teď se k ní mohli vrátit,“ vysvětluje jednatel firmy, která si zakládá na flexibilitě a schopnosti pracovat s kategoriemi nápojů, jež se momentálně netěší masové popularitě. „Nejlepším příkladem je, že jsme byli u počátku obliby rumů v České republice. Podařilo se nám vybudovat úplně novou značku kubánského rumu Legendario, která dnes patří k největší značkám rumu u nás,“ těší Petra Dzurce.
Stará dobrá peprmintka není jedinou ryze tradiční chutí, kterou projekt Bartida Original zákazníkům nabízí. Nechybí griotka, hořká, tuzemák, hruška, čert nebo z destilátů slivovice, hruškovice, calvados, meruňkovice či výjimečná bezinkovice. Z výčtu je zřejmé, že by si mohly firmy v některých případech konkurovat. Milan Metelka to tak ale nevnímá. „Naše spolupráce je založená hlavně na bezkonkurenčním sortimentu. A pokud se už naše nabídka například u vaječného likéru a tuzemáku shoduje, víme s jistotou, že každá značka oslovuje jinou cílovou skupinu zákazníků,“ vyvrací mylné domněnky. „Bartida upřednostňuje kvalitu před cenou. Většinou tedy při vývoji používám ty nejkvalitnější ingredience a za kvalitu si zákazník pár korun připlatí,“ dodává Milan Metelka.
Postupy a poměry přísad se za dobu existence řady měnily jen naprosto nepatrně. „Vždy to bylo spíše z odborných důvodů, které běžný konzument nepozná. Bartida přímo lpí na dodržování senzorických vlastností, tedy chutě, vůně nebo barvy každého svého produktu,“ vysvětluje vyhledávaný vývojář likérů, který je za možnost spolupracovat při přípravě řady tradičních likérů a pálenek vděčný. „Otevřely se mi tak dveře do nejvyšších pater české gastronomie. Nejlepší suroviny a prověřené receptury se staly pilíři pro vytvoření produktů, které snesou absolutní srovnání se světem. Pro svou práci mohu používat ty nejlepší dostupné suroviny a dodržet i dnes neobvyklou dlouhou dobu macerace a zrání,“ vyzdvihuje kvality řady Bartida Original Milan Metelka.
Také díky neměnným vlastnostem nápojů je pro Petra Dzurce jednoduché odpovědět na otázku, který nápoj mu nejvíce chutná. „Rozhodně je to Bartida Vaječňák. Je to naprosto unikátní produkt, který v Česku nemá obdoby svým vysokým obsahem vaječných žloutků,“ říká. A jasno má i autor nápojů. Ten má rád Hořkou.
Přestože Bartida Original je již uzavřená, spolupráce obou firem bude mít pokračování. „Připravujeme různé limitované edice našich likérů, které budeme využívat pro lepší komunikaci s našimi zákazníky,“ naznačuje Petr Dzurec.
Více informací najdete na www.bartidaoriginal.cz