Špetka tajemství a trocha magie, ale hlavně nadstandardně vyvinutý cit pro výjimečnou chuť a taky dlouholeté profesní zkušenosti. Tak by mohl znít zjednodušený recept na to, jak se stát vyhlášeným a vyhledávaným likérníkem, který připravuje originální receptury úspěšných nápojů jak pro svou vlastní firmu, tak pro kolegy z branže. Milan Metelka se jím stal.
Přátelé jeho schopnost „vyladit“ likér do finální jedinečné chuti přirovnávají k práci brusiče drahých kamenů. „Dokáže surovou hmotu vybrousit v drahokam,“ říkají obdivně. Autora desítek receptur sice tyto komplimenty těší, ale ví, že se s nimi nemůže spokojit. „Pořád se mám co učit, chci získávat nové zkušenosti, zjišťovat, jak to dělají jinde,“ zdůrazňuje Metelka. „Nemůžu přece jenom sedět ve Vyškově nebo ve Vizovicích a říkat si, že všechno děláme dobře,“ doplnil.
S kolegy za poznáním, jak to dělají jinde
Nejvýznamnější příležitostí, jak se k obohacujícím informacím dostat, jsou pracovní cesty, které pro české a moravské likérníky každoročně pořádá Unie dovozců a výrobců lihovin. Vyslanci výrobců a distributorů z České republiky se tak v zahraničí setkávají se zástupci místní unie nebo přímo se zástupci významných výrobců.
Díky členství v unii už Milan Metelka procestoval za poznáním kus světa. Anglie, Skotsko, Irsko, Spojené sáty, Mexiko, Martinik, Kuba, Brazílie, Turecko, Francie, Čína a další země. A ve zmiňovaných zemích si prošel provozy věhlasných i méně známých lokálních výrobců alkoholu. „Byli jsme třeba u Jima Beama, Johnieho Walkera, v Baileys, u výrobce populárního brazilského rumu cachaça nebo jsme viděli, jak se v Mexiku vyrábí tequila,“ vyjmenoval některé destinace Metelka. „Všechny ty cesty mi přinesly nové zkušenosti a důležité poznatky. Viděl jsem, že některé věci nejsou tak důležité, jak jsem si dřív myslel. A hlavně teď vím, že se nemusíme za nic stydět,“ shrnul.
Rubrika pro magazín i sociální sítě
Zkušeností a zážitků má Milan Metelka tolik, že vydají na samostatnou rubriku. Proto jsme se rozhodli, že vám budeme servírovat „Metelku na cestách“. Fotografie z cest doprovázené zážitky zveřejňujeme nejen v tištěném magazínu, ale také na sociálních sítích. Na první pohled je poznáte díky charakteristickému vizuálu a logu.