Úspěšná likérka Milana Metelky od svého vzniku až do roku 2008 vyráběla a prodávala především různé druhy likérů – bylinné, ovocné a především smetanové. V drtivé většině ve free shopech na hranicích. V tom roce ale firma změnila dlouhodobou strategii směřování výroby a image značky METELKA. Vyvinula nové tvarované láhve, jejíž tvar se odlišoval od konkurence a vytvořili novou tvář značky.
„Nakoupili jsme nové formy na láhve, změnili jsme stroje i etikety. Tehdy jsem se rozhodl přizpůsobit výrobu láhvím, což je opačný postup, většinou se výrobce snaží vymyslet láhev tak, aby plnil a balil co nejrychleji nebo se přizpůsobil skladům supermarketů. A to firmu neúměrně finančně zatížilo,“ vzpomíná Milan Metelka. Tehdy začal přemýšlet o partnerovi, který by si vzal na starost výhradní prodej jeho výrobků a on se mohl věnovat jen výrobě. „Ta krize u mě nastartovala změnu myšlení i podnikání. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré,“ dodal.
V novém století se blížil rok s devítkou na konci, a blížilo se i partnerství s RUDOLFEM JELÍNKEM v osobě Pavla Dvořáčka. „Zavolal jsem mu, že bych s ním rád mluvil. Setkali jsme se a on mi tehdy řekl, Milane, já můžu v Česku distribuovat holandské likéry, ale já bych chtěl raději distribuovat moravskou značku,“ popsal počátky obchodního partnerství Milan Metelka.
Svůj pohled přidal i Pavel Dvořáček. „Řeknu to natvrdo, když jsem viděl rozvahu jeho firmy, tak nebyla zrovna v dobré kondici. Podle mě ale rozhoduje i to, jak lidé svou práci dělají. A Milan to dělal s chutí,“ uvedl.
Pavel Dvořáček netlačil, ale požadoval změny, například transformaci likérky na akciovou společnost. Na rozhodnutí si oba dali asi měsíc. Když pak Milan Metelka zavolal Pavlu Dvořáčkovi, že do toho jde, uslyšel v telefonu: „Milane, tos mi udělal opravdu velkou radost.“
Cesta k dotvoření úspěšné spolupráce nebyla jednoduchá a docházelo i k tvrdému názorovému rozporu, ale nakonec vše dopadlo dobře, kompromisy se našly. Riskantní změna v produktové strategii, která v době krize, začátkem roku 2008 táhla firmu ke dnu, nakonec byla lákavá a rozhodující při rozhodování společnosti Rudolf JELÍNEK o spolupráci.